Η κυκλοφοριακή αναβάθμιση του οδικού κόμβου Σκαραμαγκά αναμενόταν ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Αττική, που θα βελτίωνε θεαματικά όχι μόνο την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό και την Λεωφόρο Σχιστού, αλλά ενδιέφερε πολύ και το Χαϊδάρι, καθώς θα θωράκιζε αντιπλημμυρικά την περιοχή και θα αποκαθιστούσε την προβληματική τοπική κυκλοφορία μεταξύ των δύο οικισμών (Άνω και Κάτω Αφαία).

Αυτό είναι το μεγάλο έργο που θα υλοποιούνταν στον Σκαραμαγκά, 
αλλά... απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ! 


Δυστυχώς η Περιφέρεια Αττικής έβαλε ταφόπλακα στο ζωτικής σημασίας έργο, καθώς αποφάσισε την απένταξή του από το ΕΣΠΑ. Σαν πρόφαση ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός χρησιμοποίησε κάποιες "αδικαιολόγητες καθυστερήσεις", χωρίς όμως να προσδιορίσει πού οφείλονται αυτές. 

Το απενταχθέν έργο είχε τον τίλο "Κατασκευή τριών ανισόπεδων Κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση ημιδιανοιχθέντος τμήματος της Περιφερειακής Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου". Η μελέτη, που είχε παρουσιαστεί στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου από τον μελετητή Ι. Δραγουμάνοβιτς τον Μάιο του 2011, περιλάμβανε:
- Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (μήκος 1,4 χλμ.), πάνω από τη λίμνη Κουμουνδούρου, στην οποία έχουν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια τα χωματουργικά έργα (πεταμένα λεφτά). Η Λεωοφόρος αυτή θα συνέδεε την Αττική Οδό με την Λεωφόρο Σχιστού και μέσω αυτής με τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ και τής COSCO, αλλά και το λιμάνι του Πειραιά.
- Ανισόπεδο κόμβο κοντά στο λιμανάκι του Σκαραμαγκά, ο οποίος θα συνέδεε τη Δυτική Περιφερειακή με την Αθήνα και τον Πειραιά. Η σύνδεσή της με το ρεύμα προς Κόρινθο θα γινόταν από προηγούμενο κόμβο.
- Βελτίωση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λ. Αθηνών - Λ. Σχιστού, με την προσθήκη μιας επιπλέον γέφυρας για δίιχνη κίνηση από Σχιστό προς Κόρινθο και μονόιχνη από Αθήνα προς Πειραιά.
- Λύσεις για τοπικές κινήσεις μεταξύ των δύο οικισμών τής Αφαίας.
- Αντιπλημμυρική θωράκιση ολόκληρης τής περιοχής, καθώς και των οικισμών τής Αφαίας.
- Σεβασμό του περιβάλλοντος (αποφυγή μεγάλων ορυγμάτων και επιχωματώσεων), καθώς και τήρηση αποστάσεων από την αρχαία Ιερά Οδό.

Ενδεικτική της αγωνίας που υπήρχε τότε για χρηματοδότηση, ήταν η συζήτηση που είχαμε με τον μελετητή στην προαναφερθεί παρουσίαση, στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου. Αντιγράφουμε τον διάλογο από το έντυπο "Χαϊδάρι Σήμερα", φύλλο Μαΐου του 2011: 
- Κύριε Δραγουμάνοβιτς, έχετε ενημέρωση για την έναρξη των εργασιών;
- Η ολοκλήρωση τής μελέτης δεν σημαίνει ότι η υλοποίηση των έργων είναι κοντά. Θα ξεκινήσουν όταν βρεθούν χρήματα και όταν ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. 

Ο μελετητής Ι. Δραγουμάνοβιτς, δίπλα στον δήμαρχο, παρουσιάζει το έργο
στο Χαϊδάρι. Πίεσε, άραγε, η δημοτική αρχή για την προώθηση
του σημαντικού και για την πόλη μας έργου; 
Να λοιπόν που το μεγάλο έργο του Σκαραμαγκά εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής 2007 - 2013) τον Νοέμβριο του 2012. Όμως οι εργασίες δεν ξεκίνησαν ποτέ. Και εχθές, 24 Σεπτεμβρίου, ο Γιάννης Σγουρός πέταξε το έργο στον κάλαθο των αχρήστων, επικαλούμενος "αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, μεγαλύτερες των έξι μηνών, σε σχέση με την προγραμματισθείσα πρόοδο και τους όρους της απόφασης ένταξης". 

Ο περιφερειάρχης συμπλήρωσε: «Έχουμε υποχρέωση απέναντι στα 5 εκ. των πολιτών της Αττικής να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας, ώστε στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία, το ΠΕΠ Αττικής να αναδειχθεί σε πραγματικό μοχλό ανάπτυξης, τόνωσης της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Για το λόγο αυτό όσα ενταγμένα έργα για Κοινοτική χρηματοδότηση "λιμνάζουν" για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να παρουσιάζουν καμία πρόοδο, θα απεντάσσονται». 
    
Ώφειλε ο Γ. Σγουρός να προσδιορίσει αυτές τις καθυστερήσεις και να αποδώσει ευθύνες, για να πληροφορηθεί η κοινή γνώμη τι ακριβώς έχει συμβεί. Γιατί το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετούσε ολόκληρη την Αττική, αλλά σαφώς αποτελούσε και μοχλό ανάπτυξης.

Η εξέλιξη αυτή είναι αρνητική για τη δυτική Αθήνα και την πόλη μας. Ειδικά η περιοχή του Σκαραμαγκά θα παραμείνει σε τριτοκοσμική κατάσταση, όχι μόνο διότι δεν θα ολοκληρωθούν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, αλλά και διότι η εκσκαφείσα Δυτική Περιφερειακή θα προσβάλει το τοπίο για πάντα σαν νταμάρι και κρανίου τόπος. Αν συνυπολογιστούν οι δίδυμες σήραγγες, που έχουν διανοιχθεί στο ίδιο ακριβώς σημείο, δίπλα στη θάλασσα, και έχουν επίσης εγκαταλειφθεί οριστικά, τότε μπορούμε να μιλάμε για πολλά πεταμένα εκατομμύρια και παντοτινή υποβάθμιση της παραλίας του Σκαραμαγκά. Κοντά σ΄αυτά έρχεται να προστεθεί η παντελής ανυπαρξία καθαριότητας και φροντίδας της Εθνικής Οδού και της Παραλίας.  

Θα θέλαμε να μάθουμε ποιες ενέργειες έκανε η δημοτική αρχή για την προώθηση του έργου μετά την παρουσίασή του στο Δημαρχείο το 2011 και ειδικά μετά τον Νοέμβριο του 2012, οπότε εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. 

Σημείωση: Με την  ίδια απόφαση του περιφερειάρχη απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ και το έργο της αναβάθμισης / βελτίωσης Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνα  - Θήβα. Είναι προφανές ότι η δυτική πλευρά τής Αττικής δεν είναι μέσα στις προτεραιότητες Περιφέρειας...

Μενέλαος Χρόνης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top