Σειρά δράσεων για την πόλη από την παράταξη "Χαϊδάρι Ξανά"



"Απόφασή μας είναι να μην διαχειριζόμαστε το μηδέν", τόνισε ο Βαγγέλης Ντηνιακός στη χτεσινοβραδινή συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκε το όραμα της παράταξής του "Χαϊδάρι Ξανά" για τα μεγάλα θέματα της πόλης. Έτσι λοιπόν, μετά από επεξεργασία επιτελείου επιστημόνων, αναλύθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις με στόχο να προχωρήσει τεκμηριωμένα η διεκδίκηση σημαντικών έργων και παρεμβάσεων, αλλά και η υλοποίησή τους. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στη διεκδίκηση και ανάπλαση της ακτής Σκαραμαγκά (προβλήτα νο4), για την οποία τονίστηκε ότι, αν κερδηθεί η έκταση από τον Δήμο και γίνει το έργο, θα αλλάξει ο χάρτης της περιοχής. Επίσης, κατατέθηκε επικαιροποιημένη πρόταση για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό προς Χαϊδάρι, αλλά και για τον χαρακτηρισμό του Στρατοπέδου ως Ιστορικού Χώρου. 

Η συνέντευξη τύπου έγινε χτες βράδυ (1 Φεβρουαρίου) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Στελέχη της παράταξης ανέπτυξαν το προϊόν της έρευνάς τους και τις θέσεις τους για τα τρία παραπάνω θέματα. 



"Να διεκδικήσουμε γραμμή του ΜΕΤΡΟ"

Θάνος Ηλιοδρομίτης,
αγρονόμος - τοπογράφος μηχανικός
Για την ενδεχόμενη επέκταση του ΜΕΤΡΟ οι ομιλητές διατύπωσαν την άποψη πως τώρα υπάρχει η μεγάλη ευκαιρία να στραφεί προς το Χαϊδάρι. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στην υπό δημοπράτηση γραμμή 4 "Άλσος Βεΐκου-Γουδή", στην οποία σχεδιάζεται στο ύψος της οδού Ακαδημίας η κατασκευή "τρομπέτας", δηλαδή διακλάδωσης, που μπορεί να στραφεί σε άλλη κατεύθυνση. Το "Χαϊδάρι ξανά", λοιπόν, προτείνει η κατεύθυνση αυτή να είναι προς το Χαϊδάρι, με υπόγεια διαδρομή κάτω από τη Λ. Αθηνών. Οι μέχρι τώρα προτάσεις που έχουν επίσημα κατατεθεί στο τραπέζι, από διάφορους φορείς, είναι αυτές της επέκτασης προς Λεωφόρο Συγγρού ή Πειραιώς, ενώ ο Δήμος Καλλιθέας από τη μεριά του πιέζει για να καταλήξει η γραμμή εκεί. 

Αν δεν υιοθετηθεί αυτή άποψη που προβάλλει η παράταξή του, όπως σημείωσε ο Β. Ντηνιακός, σημαίνει πως η επέκταση του Μετρό προς Χαϊδάρι παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

Όπως ανακοινώθηκε, για να κινήσει το θέμα της επέκτασης του Μετρό με συμφέροντα τρόπο για την πόλη μας, ο κ. Ντηνιακός τις προηγούμενες ημέρες είχε επαφή με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο του Δήμου της  Αθήνας, κ. Γιώργο Αποστολόπουλο, ζητώντας του να πιέσει για να τεθεί σε προτεραιότητα η γραμμή προς τη Λεωφόρο  Αθηνών και, επιτέλους, να μπει σε προγραμματισμό. 

"Να χαρακτηριστεί άμεσα Ιστορικός Χώρος" 


Ο Βαγγέλης Ντηνιακός με μέρος της ομάδας επεξεργασίας: Βασίλης Καρατζαφέρης (πολιτικός μηχανικός), Τζένη  Μπέτση (αρχιτέκτων), Τάσος Ξουραφάς (αρχιτέκτων)

Η συνέντευξη συνεχίστηκε με αναφορά στην «τύχη» του Στρατοπέδου Χαϊδαρίου. Ο κ. Ντηνιακός τις προηγούμενες μέρες είχε νέες συναντήσεις  με τον αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Τζόκα  και τον πρόεδρο του ΑΣΔΑ Ανδρέα Παχατουρίδη, όπου συζήτησαν το θέμα αυτό για άλλη μια φορά.

Ταυτόχρονα κατέθεσε έγγραφο αίτημα προς την Εφορία Αρχαιοτήτων Νεοτέρων Μνημείων, με ταυτόχρονη κοινοποίηση προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, για χαρακτηρισμό του χώρου ως ιστορικού, αφού κατά τη γνώμη του πληροί όλες τις προϋποθέσεις.

Ως συνοδευτικό των εγγράφων απέστειλε το βιβλίο του αγωνιστή ιατρού Αντώνη Φλούντζη, που ήταν κρατούμενος στο Στρατόπεδο Χαϊδαρίου στη διάρκεια της Κατοχής, το οποίο που τεκμηριώνει τον ιστορικό χαρακτήρα του Στρατοπέδου και θεωρείται βέβαιο πως θα ωθήσει την κεντρική εξουσία να τον αναγνωρίσει άμεσα.

Να προσθέσουμε πως με ομόφωνες αποφάσεις το Στρατόπεδο χαρακτηρίστηκε στο παρελθόν ως Ιστορικός Χώρος τόσο από το Δημοτικό Συμβούλιο όσο και από την Περιφέρεια.

"Θα αλλάξει τον χάρτη η ανάπλαση της Προβλήτας 4"

Νεκτάριος Σαρούκος (ηλεκτρολόγος μηχανικός)
Ο κ. Ντηνιακός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της ανάπλασης της Προβλήτας 4 στον Σκαραμαγκά.  Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως το σχέδιο αυτό αποτελεί το όραμά του για την αξιοποίηση της περιοχής και με τις προτάσεις που κατέθεσε η ομάδα συνεργατών του προσπάθησε να αποδείξει ότι δεν πρόκειται για ουτοπία, αλλά για υλοποιήσιμο στόχο.

Πρωταρχικός σκοπός είναι  να κινητοποιήσουν όλους τους αρμόδιους φορείς στην επίλυση εκκρεμοτήτων, με αρχικό το ιδιοκτησιακό.

Παράλληλα να δώσουν μια ποιοτική διάσταση στην περιοχή, που θα αποτελέσει αφετηρία της αντίστροφης πορείας από οχλούσες χρήσεις σε χρήσεις προς όφελος της Ποιότητας Ζωής.

Βάσει του οράματος, ένα κομμάτι της ακτής  (Προβλήτα 4),  θα ζωντανέψει με χρήσεις πολιτισμού, αθλητισμού, αναψυχής  και περιβάλλοντος. Πρόκειται για έκταση 50 φορές μεγαλύτερη από την Πλατεία Δημαρχείου.

Πρόκειται για έργο που θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα, στη δυτική πύλη της Αθήνας.

Για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, η παράταξη του κ. Ντηνιακού πρότεινε εναλλακτικούς τρόπους εξεύρεσης πόρων. Συγκεκριμένα, μέρος της χρηματοδότησης μπορεί να προέρχεται από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Δυτικής Αθήνας, που διαχειρίζεται ο ΑΣΔΑ. Επίσης μπορεί να αναζητηθεί η δυνατότητα ένταξης στο υπό σύσταση Ταμείο Υποδομών ή με ένταξη στο "Πακέτο Γιούνκερ". Τέλος, το έργο επιδέχεται, σε ένα ποσοστό του, συμμετοχή ιδιωτών (ΣΔΙΤ).

Για το θέμα αυτό  κατέθεσαν τις απόψεις τους οι Βασίλης Καρατζαφέρης (δημοτικός σύμβουλος - πολιτικός μηχανικός), Τζένη Μπέτση (αρχιτέκτων), Τάσος Ξουραφάς (αρχιτέκτων), Νεκτάριος Σαρούκος (ηλεκτρολόγος μηχανικός) και Θανάσης Ηλιοδρομίτης (αγρονόμος - τοπογράφος μηχανικός), που συμμετείχαν στην επιστημονική ομάδα σχεδιασμού και τεκμηρίωσης της πρότασης. 

«Να μη μένουν στα λόγια» 

Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Τσατσαμπάς πρόσθεσε πως η παράταξή τους θα συνεχίσει από τη θέση της αντιπολίτευσης να παράγει έργο, αλλά ωστόσο αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις και προχωρούν στην υλοποίηση αυτών των μεγάλων θεμάτων είναι θεσμικά ο Δήμος, η Περιφέρεια, μεγάλοι οργανισμοί και η Κυβέρνηση.

Για να έρθει το αποτέλεσμα θα πρέπει αυτοί να δουλέψουν πολύ συστηματικά και με συνεχείς ρυθμούς. Διαφορετικά θα μένουν στα λόγια και θα χάνονται οι ευκαιρίες οριστικά.




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top