Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες μεσημέρι. Μητέρες και παππούδες πηγαίνουν οπωσδήποτε στο σχολείο να πάρουν τα παιδιά, καθώς δεν μπορούν να τα αφήσουν να επιστρέψουν μόνα τους μέσα στη μέση του δρόμου, γιατί φοβούνται πολύ. Η κατασκευή ενός αληθινού πεζοδρομίου είναι απολύτως αναγκαία, ακόμα κι αν χαθούν μερικές θέσεις πάρκινγκ. 

Αποφεύγουμε τα τετριμμένα περί τριτοκοσμικής κατάστασης, κυκλοφοριακής μπανανίας κτλ. Μένουμε στην γυμνή πραγματικότητα της φωτογραφίας: Τα παιδιά μας γυρνούν από το σχολείο στη μέση του δρόμου. 

Οι εικόνες είναι από την οδό Κολοκοτρώνη στην Αστυθέα, έξω από το 9ο Δημοτικό Σχολείο. Και εδώ τα πεζοδρόμια είναι εντελώς ακατάλληλα για περπάτημα, καθώς δεν χωρούν ούτε έναν πεζό, πόσω μάλλον τόσα παιδιά, παππούδες με καροτσάκια κτλ. Από αυτό το βήμα έχουν γίνει, εδώ και χρόνια, αμέτρητα σχόλια, δικά μας και των αναγνωστών μας για το θέμα της κυκλοφορίας των πεζών, αλλά από τις διοικήσεις και τις υπηρεσίες του Δήμου δεν υπάρχει ανταπόκριση. 


"Το πρωί η κατάσταση είναι ακόμη πιο ασφυκτική, καθώς στο δρόμο περπατούν περισσότερα παιδιά και γονείς, αλλά και πεζοί και πολλά αυτοκίνητα για τον Σταθμό "Αγία Μαρίνα" του Μετρό. Για μια απόσταση 100 μέτρων χρειαζόμαστε ακόμη και 10 λεπτά, με τα παιδιά σφιχτά πιασμένα στο χέρι μας", μας λένε οι μαμάδες. 

Η εικόνα από την οδό Κολοκοτρώνη δεν διαφέρει από αυτό που θα δει κανείς γύρω και από υπόλοιπα σχολεία του Χαϊδαρίου!

Σε παρόμοιο δημοσίευμα, πριν 5 χρόνια για την οδό Μάνης, γράφαμε πως "υπάρχει ένα υπερεπείγον θέμα ασφάλειας". Δεν είδαμε να αλλάζει τίποτε.

Η φωτογραφία αριστερά δείχνει την αιτία του προβλήματος. Το πεζοδρόμιο της οδού Κολοκοτρώνη είναι μόλις 80 εκατοστά, με φυτεμένα δέντρα πάνω του. Μόνο γάτα μπορεί να το διασχίσει! Σε άλλα σημεία πινακίδες και κάδοι κάνουν την κατάσταση απελπιστική. 

Η δημοτική αρχή που θα θέσει σε πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή ασφαλών πεζοδρομίων σε επιλεγμένες διαδρομές, τις οποίες χρησιμοποιούν οι μαθητές μεταξύ σπιτιού και σχολείου, θα έχει τον σεβασμό των δημοτών. Και τελικά, αυτό το πλέγμα πεζοδρομίων να επεκταθεί σταδιακά σε όλη την πόλη. Κάποτε πρέπει να αρχίσουμε, με αφετηρία τα σχολεία.

Στη φωτογραφία η οδός Δημητρακοπούλου, στον Κορυδαλλό. Πριν μερικά χρόνια αυτός ο κεντρικός δρόμος ήταν σχεδόν άβατος για τους πεζούς και μαρτυρικός για τους κατοίκους. Σήμερα, μετά την παρέμβαση που δείχνει η φωτογραφία, υπάρχει αρκετός χώρος για τους πεζούς, παγκάκια, πράσινο, ωραία φωτιστικά σώματα, θέσεις πάρκινγκ, το παράνομο παρκάρισμα είναι αδύνατο, η κυκλοφορία των οχημάτων πάντα απροβλημάτιστη και τα μαγαζιά λειτουργούν άριστα. Και αισθητικά η εικόνα απέχει παρασάγγας από τους δικούς μας δρόμους.
Με βάση την πιο πάνω φωτογραφία, λύσεις υπάρχουν για δρόμους όπως η Κολοκοτρώνη, αλλά και αλλού στο Χαϊδάρι. Ανάλογη επιλογή μπορεί να γίνει για οδούς που οδηγούν στον Σταθμό Αγία Μαρίνα, οι οποίοι δέχονται την κυκλοφορία πολλών πεζών. 

Κάτι αντίστοιχο πήγε να γίνει στην Γ. Παπανδρέου, στο Δάσος, αλλά έμεινε ανολοκλήρωτο (διπλής κατεύθυνσης, δυνατότητα για παράνομο παρκάρισμα, επικίνδυνες συνθήκες κυκλοφορίας για πεζούς και αυτοκίνητα). 

Αυτή την περίοδο τέτοιου είδους αστικές αναπλάσεις γίνονται με κονδύλια της Περιφέρειας σε διάφορους Δήμους (Δάφνης - Υμηττού, Ζωγράφου, Γαλατσίου, Αθηναίων, Αγ. Αναργύρων κτλ.). Ενδεικτικά: Δήμος Ιλίου, έργο  Ανάπλασης – Διαμόρφωσης πεζοδρομίων Λεωφόρου Αγ. Νικολάου με κατασκευή ποδηλατοδρόμου, προϋπολογισμός 5.350.000€. 

Μία από τα ίδια: οδός Μάνης, μαθητές του 5ου Γυμνασίου επιστρέφουν σπίτι.

Μενέλαος Χρόνης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top