Ένα έργο ζωής όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά και ολόκληρη την Αθήνα και τη νότια Ελλάδα εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων 2017 της Περιφέρειας Αττικής. Πρόκειται για την κατασκευή του πολλαπλού συγκοινωνιακού κόμβου στον Σκαραμαγκά και την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω. 

Η σημερινή κατάσταση του Ποικίλου πάνω από τον Σκαραμαγκά, μετά την διάνοιξη της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, η οποία εδώ και πολλά χρόνια παραμένει "κενό γράμμα".

Η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου, λοιπόν, ξαναφέρνει στη ζωή το εξαιρετικά σημαντικό έργο, το οποίο, όπως έχουμε κατ' επανάληψη γράψει, αν και ξεκίνησε εδώ και μια δεκαετία, έμεινε ημιτελές και "θάφτηκε", αφήνοντας πίσω του εκτεταμένη καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος (δίδυμες σήραγγες, σκαμμένη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω) και πολλά πεταμένα εκατομμύρια. Στο "ζωντάνεμα" του έργου συνετέλεσε αποφασιστικά το "Χαϊδάρι Σήμερα", όπως ρητά αναγνωρίζει ο αντιπεριφερειάρχης Αττικής, κ. Σπύρος Τζόκας.

Η μεγάλη είδηση για το Χαϊδάρι και ολόκληρη την Αττική βγήκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 6 Απριλίου 2017, όταν αποφασίστηκε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων του 2017 η ανακατασκευή των οδικών κόμβων Σκαραμαγκά, με βάση την μελέτη του Γραφείου Δραγουμάνοβιτς. Αυτό το έργο έπρεπε κανονικά να έχει ξεκινήσει το 2013, όταν είχε και πάλι ενταχθεί στο ΕΣΠΑ αλλά χωρίς σοβαρή αιτία απεντάχθηκε, επί θητείας Γ. Σγουρού. Δηλαδή, σήμερα θα έπρεπε να είναι ολοκληρωμένο!

Τον περασμένο Μάρτιο το "Χαϊδάρι Σήμερα" είχε δημοσιεύσει μεγάλη έρευνα για την υπόθεση αυτή, στην έντυπη και ηλεκτρονική του έκδοση, τα στοιχεία της οποίας έθεσε υπόψη της κ. Ρένας Δούρου. Η Περιφερειάρχης μάς απάντησε: "Κατανοούμε απόλυτα το ζήτημα που θίγετε αναφορικά με τον οδικό Κόμβο Σκαραμαγκά. Να είσθε βέβαιοι ότι τα στοιχεία θα εξεταστούν διεξοδικά και προς όλες τις παραμέτρους τους (οικονομικές, διοικητικές, τεχνικές κ.λπ.),ώστε να διερευνηθεί αποτελεσματικά η όποια δυνατότητα διαθέτουμε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας για το εν λόγω έργο". Η ανταπόκριση της διοίκησης της Περιφέρειας ήταν άμεση και η μεγάλη οδική παρέμβαση "ξεθάφτηκε", αφού και αναγκαία είναι και υπάρχει μια πολύ αξιόλογη μελέτη, η οποία εκτός από την σύνδεση Εθνικής Οδού - Αττικής Οδό - Λ. Σχιστού, περιλαμβάνει και σημαντικές πρόνοιες για τις συνοικίες της πόλης μας, Άνω και Κάτω Αφαία, καθώς και την περιοχή Σκαραμαγκά.

Ο πυρήνας της μελέτης 

Στην εφημερίδα μας μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Τζόκας. Μας ανέφερε πως η απόφαση του περιφερειακού Συμβουλίου αφορά την υλοποίηση της μελέτης του αείμνηστου Ι. Δραγουμάνοβιτς, που είχε μείνει στα συρτάρια. Η Περιφέρεια επιδίωξε και κατάφερε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα της μελέτης από την οικογένεια του εκλιπόντος μελετητή και την επικαιροποίησε.


Το έργο προβλέπει την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση ημιδιανοιχθέντος τμήματος της Περιφερειακής Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου". Η μελέτη που παρουσιάστηκε από τον ίδιο τον Ι. Δραγουμάνοβιτς εκτενώς στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου το 2011 περιλάμβανε:
- Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (μήκος 1,4 χλμ.), πάνω από τη λίμνη Κουμουνδούρου, στην οποία έχουν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια τα χωματουργικά έργα. Η Λεωφόρος αυτή θα συνέδεε την Αττική Οδό με την Λεωφόρο Σχιστού και μέσω αυτής με το λιμάνι του Πειραιά.
- Ανισόπεδο κόμβο κοντά στο λιμανάκι του Σκαραμαγκά, ο οποίος θα συνέδεε τη Δυτική Περιφερειακή με την Αθήνα και τον Πειραιά. Η σύνδεσή της με το ρεύμα προς Κόρινθο θα γινόταν από προηγούμενο κόμβο.
Βελτίωση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λ. Αθηνών - Λ. Σχιστού, με την προσθήκη μιας επιπλέον γέφυρας για δίιχνη κίνηση από Σχιστό προς Κόρινθο και μονόιχνη από Αθήνα προς Πειραιά.
- Λύσεις για τοπικές κινήσεις μεταξύ των δύο οικισμών τής Αφαίας.
- Αντιπλημμυρική θωράκιση ολόκληρης τής περιοχής, καθώς και των οικισμών τής Αφαίας.

Η μελέτη Δραγουμάνοβιτς.

Ο μελετητής Ι. Δραγουμάνοβιτς είχε διαβεβαιώσει την Χαϊδαριώτικη αντιπροσωπεία ότι δεν θίγεται σε κανένα σημείο το ίχνος τής αρχαίας Ιεράς Οδού και δήλωσε ότι έγινε προσπάθεια να μην δημιουργηθούν μεγάλα ορύγματα ή επιχωματώσεις, που θα υποβαθμίσουν κι άλλο τον Σκαραμαγκά. Το έργο εντάχθηκε στο στο ΠΕΠ Αττικής 2007 - 2013 τον Νοέμβριο του 2012 και φαινόταν ότι επιτέλους θα υλοποιηθεί.

Δημαρχείο Χαϊδαρίου 2011. Ο μελετητής, δίπλα στον τότε δήμαρχο Δ. Μαραβέλια,
ενημερώνει την τοπική πολιτική ηγεσία για το έργο. 

Σπύρος Τζόκας
Ο κ. Τζόκας τόνισε στην εφημερίδα μας, πως πριν από τη δημοπράτηση του έργου θα υπάρξουν συζητήσεις με τη διοίκηση των Διυλιστηρίων, τη ΔΕΠΑ, την ΕΥΔΑΠ και άλλους φορείς, για ζητήματα που αναμένεται να προκύψουν. Το κόστος αυτού του έργου - ανάσα για ολόκληρη την Αθήνα, αλλά και για τη νοτιοδυτική Ελλάδα, υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ. 

«Πιστεύω ότι θα το προχωρήσουμε», ολοκλήρωσε ο κ. Τζόκας.

"Σημαντική η δημοσιογραφική σας παρέμβαση" 

Ρωτήσαμε τον αντιπεριφερειάρχη αν τα δημοσιεύματά μας έπαιξαν ρόλο. Μάς απάντησε: "Σαφώς και έπαιξαν. Όχι μόνο τα δημοσιεύματα σας αλλά και οι παρεμβάσεις που κάνατε προς εμένα και την Περιφερειάρχη κ. Δούρου. Πρόκειται για ένα έργο που είχε «θαφτεί» και ουσιαστικά δεν υπήρχε πουθενά. Ένα έργο πνοής, για το οποίο είχε γίνει η μελέτη του στο παρελθόν και θα υλοποιηθεί τώρα."

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Για το εγκαταλειφθέν έργο των οδικών κόμβων Σκαραμαγκά έχουμε γράψει σε διαδοχικά κείμενά μας. Το τελευταίο και πιο εμπεριστατωμένο , δημοσιεύτηκε ηλεκτρονικά στις 7 Μαρτίου (το διάβασαν 26.145 αναγνώστες) και στο φύλλο Απριλίου της έντυπης έκδοσης της εφημερίδας.  

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top