Η εκκίνηση της προανακριτικής διαδικασίας για την υπόθεση των μη καταβληθεισών εισφορών σε γη και χρήμα από μεγαλοϊδιοκτήτες κατά την ένταξη του Άνω Δάσους στο σχέδιο πόλης, άνοιξε επιτέλους έναν κύκλο συζήτησης και τοποθετήσεων, που ελπίζεται ότι θα ρίξουν φως στην πολύκροτη αυτή πτυχή της ιστορίας της πόλης.




Σήμερα παίρνει θέση ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας Τάσος Λυμπέρης, ο οποίος επισημαίνει ότι η μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα κινεί, επιτέλους, διαδικασίες έρευνας για τα λάθη και τις παραλείψεις που αφορούν της πράξη εφαρμογής 2/87. Αναγνωρίζει αβελτηρίες και σφάλματα σε όλες τις δημοτικές αρχές από το 1988 και θέτει το ζήτημα ενδεχόμενης παραγραφής της υπόθεσης φέτος, στο τέλος του χρόνου. Παράλληλα, θεωρεί ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα σύνταξης των διορθωτικών πράξεων.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η αναφορά στο ιστορικό και περιστατικά που ο ίδιος έζησε και μαρτυρεί, πίσω από τις κλειστές πόρτες των γραφείων. Καταλήγει, όχι για πρώτη φορά, ζητώντας την ενεργοποίηση των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, "διότι αυτοί χαράσσουν κατευθύνσεις και δίνουν λύσεις σε ακανθώδη ζητήματα, από τις εισαγγελικές παρεμβάσεις, οι οποίες προοιωνίζονται, κατά κανόνα, δυσμενή επακόλουθα, που έχουν εκτός των άλλων, και ποινικές προεκτάσεις".

Όπως έχουμε ξαναπεί, θα επιδιώξουμε να έχουμε το πολιτικό σχόλιο όλων των προηγούμενων δημάρχων σχετικά με την έναρξη της προανακριτικής διαδικασίας, αλλά και την δική τους εκτίμηση για τις αιτίες που προκάλεσαν την μη είσπραξη των οφειλόμενων από τους μεγαλοϊδιοκτήτες, με σημαντική ζημία του Δήμου. Είμαστε ανοιχτοί στην δημοσίευση της θέσης κάθε συμπολίτη, αλλά και των δημοτικών παρατάξεων που σήμερα απαρτίζουν το Δημοτικό Συμβούλιο.


Η επιστολή του Τάσου Λυμπέρη:

"Η (μη) αναθεώρηση της 2/87 Πράξεως Εφαρμογής 
και οι ευθύνες που υπάρχουν"

Κε Δ/ντή,

Εκ των πραγμάτων πλέον, αποδεικνύεται πως έπρεπε να γίνει μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα για να κινηθούν, επιτέλους, κάποιες διαδικασίες έρευνας για τα λάθη και τις παραλείψεις που εντοπίζονται στην υπ’ αριθμ. 2/87 Π.Ε., κατά τη διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης της περιοχής του Α. Δάσους.

Μπορεί, κατά καιρούς, να καταλογίζονται –και δικαίως- αβελτηρίες και σφάλματα σε όλες τις Δημοτικές Αρχές, που ακολούθησαν μετά την επικύρωση της ως άνω πράξεως (1988), όμως το ουσιώδεςκατά τη γνώμη μου, είναι πως η αφετηρία έναρξης χειροπιαστών ευθυνών πλέον, εντοπίζεται από το καλοκαίρι του 2012.

Όταν δηλαδή, το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε, γραπτώς, στο Δήμο το «πράσινο φως» για τη σύνταξη διορθωτικής πράξης, ξεκαθαρίζοντας συγχρόνως πως δεν υπάρχει κανένας χρονικός περιορισμός για την ουσιαστική διόρθωσή της, εφόσον έχει διαπιστωθεί, αποδεδειγμένα, συνειδητή προσπάθεια εξαπάτησης του Δήμου από τον υπόχρεο να υποβάλλει ειλικρινή δήλωση της συνολικής ιδιοκτησίας του.

Αυτό σημαίνει, κατά τη γνώμη κάποιων έγκριτων νομικών, πως από το καλοκαίρι του 2012 που έγινε γνωστό αρμοδίως ποιος είναι ο υπόχρεος και ο υπαίτιος για την οικονομική ζημιά που υπέστη ο Δήμος, αρχίζει και η αντίστροφη μέτρηση για την 5ετή παραγραφή του δικαιώματος της σύνταξης διορθωτικής πράξης και τη διεκδίκηση της απόδοσης στο Δήμο της οφειλόμενης εισφοράς σε γη και χρήμα από τους μεγαλοϊδιοκτήτες του Α. Δάσους. Σε κάθε περίπτωση, το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι ιδιοκτήτης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, ενημερώθηκε στις 30/12/2013.

Ας το έχει λοιπόν υπόψη του αυτό ο σημερινός Δήμαρχος, για να μην κριθεί τελικά ως υπαίτιος, ο ίδιος, για την παραγραφή των οφειλόμενων ποσών.

Θα ήταν, όντως, εξαιρετικά άδικο και πολύ σκληρό, για τον κ. Σελέκο να πληρώσει αυτό το τίμημα, λόγω της ανικανότητας και της ανεπάρκειας κάποιων εκ των συνεργατών του.

ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΩΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΡΓΩΝ

Να καταθέσω λοιπόν τη δική μου εμπλοκή στο θέμα, κατά τη διάρκεια της 11μηνης παραμονής μου, ως πολιτικού προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, γιατί όλοι κρινόμαστε.

Ένα λοιπόν μήνα μετά τον ορισμό μου ως Αντ/ρχου έργων (Νοέμβριος του 2013), έφερα το θέμα της σύνταξης διορθωτικής πράξης στην 2/87 Π.Ε. του Α. Δάσους, τόσο στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όσο και ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, ζητώντας την εξουσιοδότηση του Σώματος για την ανάθεση σε έμπειρο νομοτεχνικό γραφείο της σύνταξης της εν λόγω πράξεως, για τις μεγάλες ιδιοκτησίες του Α. Δάσους. Η πρότασή μου έγινε δεκτή.

Θεωρήσαμε τότε, ως Διοίκηση του Δήμου, πως η πλέον κατάλληλη εταιρεία για την υλοποίηση του δύσκολου αυτού έργου ήταν αυτή που ανέλαβε τη διεκπεραίωση της Β’ Φάσης του Κτηματολογίου, για την περιοχή μας. Απευθυνθήκαμε λοιπόν εκεί. Έγιναν τότε δύο συσκέψεις με την εταιρεία αυτή, υπό την αιγίδα του Δημάρχου κ. Μαραβέλια και τη συμμετοχή τόσο της Τεχνικής, όσο και της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου.

Η εταιρεία υποστήριξε τότε, πως το έργο αποτελείτο από 2 μέρη: το τοπογραφικό και το νομικό τμήμα. Και για μεν το πρώτο έδωσε αμέσως την προσφορά της (γύρω στις 25.000 € αν θυμάμαι καλά), για δε το δεύτερο, που απαιτούσε λεπτομερή έλεγχο των συμβολαίων, επιφυλάχθηκε να μας απαντήσει αργότερα.

Τελικά συνέταξε ένα συμφωνητικό κείμενο, που αφορούσε στις τοπογραφικές εργασίες, αλλά απαίτησε συγχρόνως να της δοθεί από το Δήμο ένα σημαντικό ποσό, ως προκαταβολή, για το συνολικό έργο που θα αναλάμβανε! Εξηγήσαμε πως αυτό ήταν αδύνατο να γίνει, αλλά η εταιρεία επέμεινε στον όρο που έθεσε.

Με αυτά τα δεδομένα, φθάσαμε αισίως, στην προεκλογική περίοδο (Μάιος του ’14), για τις Δημοτικές Εκλογές και τα πράγματα παρέμειναν και μετέπειτα ως έχουν. Παραδώσαμε, ως γνωστόν, τέλος Αυγούστου, στη νέα Διοίκηση του Δήμου.



ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Αντιδήμαρχος έργων δεν ορίστηκε, εξ αρχής, από το νέο Δήμαρχο. Αναγκάστηκα λοιπόν, εκ των πραγμάτων πλέον, να παραδώσω όλους τους φακέλους, με κάθε έργο ξεχωριστά, στον τότε διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας, τον κ. Παρασκευά! Έκτοτε, δεν με ενόχλησε κανένας από το Δήμο! Το ανεύθυνο της υποθέσεως φάνηκε δηλαδή από πολύ νωρίς!

Πέρασαν 4-5 μήνες και επισκέφθηκα, με δική μου πρωτοβουλία, την Τεχνική Υπηρεσία και συναντήθηκα με τον τότε αντιδήμαρχο (κ. Βαρυτιμιάδη). Η εντύπωση που απεκόμισα τότε ήταν απογοητευτική! Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος δεν γνώριζε βασικά πράγματα για τη λειτουργία της Τεχνικής Υπηρεσίας, σε σχετική δε ερώτησή μου για την τύχη των φακέλων που άφησα στο γραφείο του, μου απάντησε αφοπλιστικά, δείχνοντάς μου ένα σημείο, πίσω του: «Εκεί τους έχω τοποθετήσει (τους έχω πετάξει δηλαδή!) και δεν έχω κοιτάξει τίποτα»!

Όταν μετά από ένα χρόνο αντικαταστάθηκε ο κ. Βαρυτιμιάδης και ανέλαβε στη θέση του ως αντιδήμαρχος ο κ. Βορρέας, ύστερα από σχετική συνάντηση που είχαμε, διαπίστωσα, μετά λύπης μου βέβαια, πως τα πράγματα, στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, δεν είχαν αλλάξει αισθητά!

Το παρακάτω περιστατικό είναι αποκαλυπτικό: Ο κ. Βορρέας μου ζήτησε να του δώσω στοιχεία για 2 έργα και του τα προσεκόμισα την επομένη. Το συγκλονιστικό όμως έλαβε χώρα, ύστερα από δεκαπέντε ημέρες, όταν τον ξαναείδα και τον ερώτησα αν τον βοήθησαν τελικά τα στοιχεία, που του έδωσα: «Δυστυχώς τα έχασα», μου απάντησε εντελώς φυσιολογικά, σαν να μη συνέβαινε τίποτα! «Μάλλον μου τα έκλεψαν από το γραφείο μου», συμπλήρωσε!

Έμεινα άναυδος στην κυριολεξία από τα λεγόμενά του και δεν ξανασχολήθηκα βέβαια μαζί του. Αποδεδειγμένα σπαταλούσα μάταια τον χρόνο μου. 

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΕΣ

Ανεξάρτητα όμως του τι πρεσβεύει και τι έχει κάνει για το θέμα αυτό η πολιτική ηγεσία του Δήμου, οι υπηρεσιακοί παράγοντες της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, που έχουν και την αποκλειστική αρμοδιότητα σύνταξης των διορθωτικών πράξεων, γιατί δεν προχώρησαν, μέχρι σήμερα, στην υλοποίηση της εν λόγω διορθωτικής;

Δεν είναι εύλογο το ερώτημα; Σε εμένα, είχαν ως δικαιολογία, πριν από 3 χρόνια, πως δεν διέθεταν τα απαραίτητα όργανα (GΡS), για να προχωρήσουν.

Σήμερα όμως, τι λένε; Δεν τους απασχολεί επιτέλους, το ενδεχόμενο παραγραφής των απαιτήσεων του Δήμου, που προέρχονται μάλιστα από μεγαλοϊδιοκτήτες;

Κλείνοντας, θυμίζω πως οι παρεμβάσεις που έκανα, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, για την προστασία και την αξιοποίηση της Δημοτικής Περιουσίας, ήταν αρκετές με στόχο, κυρίως, να αφυπνίσω τους σημερινούς διοικούντες προκειμένου να ενεργήσουν τα δέοντα.

Μέσα στις προτάσεις που υπέβαλα, με αφορμή τη σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου, ήταν και η πρόσκληση από το Δήμο των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να ελέγξουν τη διαχείριση της Δημοτικής Περιουσίας και να δώσουν χρήσιμες οδηγίες για το μέλλον.

Πρέπει να τονίσω εδώ βέβαια, πως προτιμώ την έλευση των Επιθ. Δ.Δ. στο Δήμο, διότι αυτοί χαράσσουν κατευθύνσεις και δίνουν λύσεις σε ακανθώδη ζητήματα, από τις εισαγγελικές παρεμβάσεις, οι οποίες προοιωνίζονται, κατά κανόνα, δυσμενή επακόλουθα, που έχουν εκτός των άλλων, και ποινικές προεκτάσεις.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
ΤΑΣΟΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ

πρώην Αντ/ρχος Έργων

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top