Όταν πριν από τρία και πλέον χρόνια παρουσίασα την πρόταση για ανάδειξη και ανάπτυξη του δήμου μας, με πυρήνα την Αρχαία Ιερά Οδό, οι αντιδράσεις μέσω του τύπου ήταν θετικές. Στις δημοτικές παρατάξεις όμως επικράτησε αμηχανία. Εξαίρεση ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς τον οποίο ευχαριστώ για άλλη μια φορά.


γράφει ο Κίμων Ε. Φουντούλης *

Σήμερα, μετά από δράσεις και εξαγγελίες, η τότε πρόταση ήδη μερικώς υλοποιείται και γνωρίζει ευρύτερη αποδοχή. Το Μπλοκ 15 και η εν Χαϊδαρίω φάση του αντιστασιακού έπους συνδέθηκαν με την Καισαριανή. Σχετικές οι  πρωτοβουλίες από το Δήμο, την Περιφέρεια, τα Υπουργεία. Δυστυχώς δεν λείπουν οι κομματικοί ανταγωνισμοί, όμως οι δύο πόλεις αρχίζουν να αποκτούν κοινό βηματισμό στην προβολή της ιστορίας τους. Οι πορείες ή/και αθλητικοί αγώνες προς τιμή των νεκρών που είτε αντιστάθηκαν είτε τους απαγορεύτηκε να υπερασπίσουν την πατρίδα, είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως τα μαρτύρια και τη θυσία ανθρώπων που δεν ήταν αντιστασιακοί όπως ήταν τα μέλη του ΕΑΜ και της ΕΠΟΝ ή/και των άλλων αντιστασιακών ομάδων όπως της Λέλας Καραγιάννη κ.ά., αλλά ήταν θύματα ρατσιστικής βίας όπως οι Έλληνες Εβραίοι που βρέθηκαν στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου.

Η πρόσφατη, ταυτόσημη με την προ τριετίας πρότασή μας, παρουσίαση της δημοτικής κίνησης του ΣΥΡΙΖΑ (Πολίτες σε Δράση) περί την Αρχαία Ιερά Οδό, αποτελεί περαιτέρω δικαίωση των όσων έχουμε καταθέσει στο δήμο Χαϊδαρίου, στην Περιφέρεια, τα Υπουργεία Τουρισμού και Πολιτισμού, τις εν Αθήναις Αρχαιολογικές Σχολές κ.α. Το ταλέντο του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ στην υιοθέτηση έτοιμων κειμένων, είχε διαφανεί και επισημανθεί ήδη το 2013. Η δημιουργική ανεκτικότητα του Κώστα Ασπρογέρακα ήταν καταλυτική. (Έτσι τότε, Ιούνιο 2013, ο κ. Σπηλιόπουλος, ήδη από το 2009 κύρια επιλογή για επικεφαλής από πλευράς Σύριζα, παρουσίασε τον απολογισμό του Δ. Βίτσα του 2010  ως απολογισμό του 2013(!) στους τότε Πολίτες σε Δράση με επικεφαλής τον κ. Ασπρογέρακα). Το ταλέντο όμως εξελίσσεται… και μπράβο τους!

Σχετική με την Ιερά Οδό και επίκεντρο τον Διομήδειο Κήπο ήταν και πρωτοβουλία του ΑΣΔΑ επί προεδρίας του κ.  Μποζίκα, χωρίς όμως να αγγίζει το ζέον τμήμα της ήδη αποκαλυφθείσας Αρχαίας Ιεράς Οδού στην Αφαία.

Εξαιρετικά τιμητική υπήρξε για τον γράφοντα η παρουσίαση από πλευράς της παράταξης του κ. Βαγγέλη Ντινιακού πρότασης αξιοποίησης της προβλήτας 4 και της παραλίας Σκαραμαγκά για αναψυχή. Ο γράφων είχε ήδη από το 1986 (Αυγή 25/41986) περιγράψει την απώλεια του θαλάσσιου μετώπου. Tο 2006 (Δ.Σ. Φεβρ. 2006) πρότεινε ως εναλλακτική έκταση εγκατάστασης Water Park την προβλήτα 4, που τότε γέμιζε από κοντέινερ που έκλειναν τη θέα. Η σε επίπεδο προμελέτης τεκμηριωμένη λύση στην ανάγκη αξιοποίησης της προβλήτας από το Γιώργο Τερζάκη κατέδειξε πως το όνειρο ήταν εφικτό (2008-2009).

Η υιοθέτηση από πλευράς του κ. Δρούλια τμήματος των προτάσεων για το κυκλοφοριακό που ήδη από το 2005 και 2010 έχουμε καταθέσει αποτελεί ένα ακόμα βήμα συνάντησης για την επίλυση προβλημάτων στο Χαϊδάρι. Αντιστοίχως, η αποδοχή από πλευράς δημοτικής αρχής προτάσεών μας για υπόγειες οδικές διαβάσεις, π.χ. στην Αφαία, είναι μια ακόμη ελπιδοφόρα συναντίληψη.

 Υπενθυμίζεται πως ο πυρήνας της αναπτυξιακής πρότασης του 2013 ήταν η ανασκαφή των πέντε (5) χιλιομέτρων αρχαίου δρόμου που εκτιμάται πως διέσχιζε το Χαϊδάρι στις σημερινές δημόσιες εκτάσεις Διομήδειου Κήπου, Άλσους Δαφνίου και Αφαίας. Για το έργο αυτό προτείναμε την σύμπραξη ελληνικών και ξένων αρχαιολογικών σχολών και πανεπιστημίων. Μια προσπάθεια πολιτιστικής διπλωματίας αλλά και διεθνούς προβολής μέσω των συμμετεχόντων. Εδώ είναι και το ζητούμενο που απαιτεί συντονισμό από κεντρικό όργανο, προφανώς στο αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού, πλαισιωμένου όμως από τις υπηρεσίες τουρισμού και εκπροσώπησης της χώρας.

Υπενθυμίζεται επίσης πως πλήθος λύσεων, που καταθέσαμε για κυκλοφοριακό, προστασία περιβάλλοντος, ποιότητα ζωής στην πόλη, ανάπτυξη τοπικής αγοράς, σύνδεση με γειτονικές πόλεις κ.ά. συναρμόζουν με την πρόταση ανάπτυξης περί την Αρχαία Ιερά Οδό.

Οι παραπάνω διαπιστωμένες κοινές πλέον απόψεις, δημιουργούν δυναμικό σύγκλισης σε συγκεκριμένα σημεία και είναι καιρός η δημοτική αρχή να αναλάβει την πρωτοβουλία μίας, π.χ. «ημερίδας για την ανάπτυξη στο Χαϊδάρι» ώστε να παρουσιαστούν και συζητηθούν ανοικτά και δια ζώσης ανάλογα θέματα. Σε μια τέτοια εκδήλωση μπορεί να παρουσιάσει πρωτίστως η δημοτική αρχή το σχέδιό της για το μέλλον της πόλης, εντός των πλαισίων τούτου του μάταιου καπιταλιστικού κόσμου. Επίσης να προκύψουν και περαιτέρω συγκλίσεις, π.χ. ανάμεσα σ’ αυτούς, που την περίοδο αυτή αρθρογραφούν και σωστά για την ανάγκη να καθιερωθεί η απλή αναλογική.

Για να μπορούμε όμως να κοιταζόμαστε στα μάτια, απαιτείται και στοιχειώδης δεοντολογία. Σαφής αναφορά λοιπόν σ’ αυτούς που προηγήθηκαν και πρωτοπαρουσίασαν θέσεις και ιδέες, πόσο μάλλον που υπάρχουν αριθμοί πρωτοκόλλου, δημοσιεύματα κ.λπ., στοιχεία που δεν επιτρέπουν να εμφανίζονται όψιμοι εφευρέτες… του τροχού!

Για τους μετέχοντες σε επιστημονικούς συλλόγους (νομικών, μηχανικών, ιατρών κ.ά.), η δεοντολογία ελέγχεται και στα πειθαρχικά συμβούλια, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για πολιτική λογοκλοπή! Προσοχή: ο πειθαρχικός έλεγχος αφορά αυτούς που παρουσιάζουν ως δικό τους πνευματικό έργο τρίτων. Η υλοποίηση πνευματικού έργου, ακόμη και τρίτου, δεν υπόκειται σε πειθαρχικό έλεγχο! Όσοι πρόθυμοι και δυνάμενοι για υλοποίηση καλόδεχτοι. Ο τόπος έχει ανάγκες που δεν μπορούν να περιμένουν. Κι εμείς για αυτό παλεύουμε.

Υπάρχουν όμως και δύο σημεία όπου παραμένουμε τραγικά μόνοι. Κι αυτά είναι η ουσιαστική υπεράσπιση της δημοτικής περιουσίας και ο σαφής οικονομικός απολογισμός του δήμου και των συνδεδεμένων υπηρεσιών και φορέων με αυτόν. Εκεί δεν προβλέπεται σύγκλιση, αλλά δε βαριέστε. Πάντα χουβαρντάδες οι Έλληνες, πρωτεργάτες  κιμπάρηδες οι Χαϊδαριώτες!

* Γεωλόγος- Μελετητής
μέλος της δημοτικής κίνησης ΔΙΑΦΑΝΟΣ ΔΗΜΟΣ




Ακολουθούν τα αρχικά κείμενα του Κίμωνα Φουντούλη, 2013

ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΩ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Αρχαία Ιερά Οδός ( μέρος 1ον)
Καταλύτης ανάπτυξης στο Χαϊδάρι
Κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα τουριστικού προϊόντος
Καισαριανή (Σκοπευτήριο, Μονή, Δάσος) – Ακρόπολη, Αρχαιολογικός περίπατος Αθηνών- Ακαδημία Πλάτωνα – Aιγάλεω ( Αγ. Σάββας και Σταθμός Μετρό Εσταυρωμένου) – Διομήδειος Βοτανικός Κήπος, Μονή Δαφνιού, Αρχαία Ιερά Οδός στο Άλσος Δαφνιού, Αφαία  – Λ. Κουμουνδούρου – Ελευσίνα.
Η επιβεβαίωση της παρουσίας της Αρχαίας Ιεράς Οδού στο Δαφνί και την Αφαία ενισχύει την θέση του Χαϊδαρίου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως τόπο πολιτιστικού αλλά και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.
- Αρχαία Ιερά Οδός ανασκαμμένη και προσβάσιμη στον επισκέπτη – περιπατητή στο χώρο και το χρόνο σε συνδυασμό  με Διομήδειο Βοτανικό Κήπο (έναρξη διαδρομής),
- ξενάγηση στη Μονή Δαφνίου (1η στάση), πορεία νότια (πίσω) από τη Μονή και υπέργεια (μελλοντική) διέλευση Λ. Αθηνών στο ύψος του παλιού δασοφυλάκιου (…λόγω έλλειψης πρόνοιας για διάβαση πεζών στην γέφυρα του τρένου!),
- είσοδος στο Άλσος Δαφνίου και πληροφόρηση για την αναδασωτική προσπάθεια στην περιοχή (2η στάση), περίπατος σε ομαλή κατωφέρεια προς την Αφαία παράλληλα με την (πιθανολογούμενη) Αρχαία Ιερά Οδό και
-  (3η) στάση στο Ιερό της Αφροδίτης. Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και εν συνεχεία αρχικά αστικός περίπατος στα φαρδιά πεζοδρόμια της (της μελλοντικά αντιδρομημένης ως προς το ρεύμα Αθηνών-Κορίνθου) οδού Αγ. Αντωνίου και στην συνέχεια πορεία μέσω οικισμού Αφαίας είτε α) προς βορράν στον κλάδο του αρχαίου δρόμου που ανέβαινε τον λόφο της Ηχούς και φτάνει πάνω από τη Λ. Κουμουνδούρου (4α στάση) με πορεία προς την λίμνη και επιστροφή προς Αφαία ή/και
 πέρασμα μέσω της υπόγειας διάβασης στην ακτή Σκαραμαγκά (5η στάση) όπου τα υπολείμματα του φυσικού ανάγλυφου αντιπαλεύουν τις ανθρωπογενείς επεμβάσεις  ή/και  (β) δυτικά προς κόμβο Σκαραμαγκά στο ήδη αποκαλυμμένο τμήμα της Αρχαίας Ιεράς Οδού (στάση 4β) εκεί όπου υπάρχει ανάγκη αποκατάστασης περιβάλλοντος. Παρατήρηση, ενημέρωση και φιλοξενία στο εκεί περίπτερο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και το αναψυκτήριο).

Ο παραπάνω αρχαιολογικός – περιβαλλοντικός περίπατος «κράχτης» συμπληρώνεται
στο Διομήδειο Κήπο με τον περιβαλλοντικό (χλωρίδα, γεωλογία) και πολιτιστικό (αρχαία ορυχεία, μνημείο εκτέλεσης εντός Διομήδειου) περίπατο, αλλά και με επίσκεψη στα Σπήλαια Δαφνίου – Αφαίας.
Δορυφορικά λειτουργούν οι επισκέψεις σε ΜΠΛΟΚ 15, μνημείο ή/και μουσείο Εθνικής Αντίστασης αλλά και πεδίο αποκατάστασης (υφιστάμενο και μελλοντικό) περιαστικού περιβάλλοντος στο Στρατόπεδο Καραϊσκάκη (παράλληλα με τις όποιες  αναγκαίες στρ/κές χρήσεις).
 Επίσης επίσκεψη στο κύριο σημείο θέας στην δυτική Αθήνα στον προφήτη Ηλία (εκκλησάκι, μνημείο Πυθιονίκης, )  αλλά και το προς αποκατάσταση – ανάπτυξη θαλάσσιο μέτωπο Σκαραμαγκά (πρόταση Τερζάκη), την δυνατότητα επίσκεψης στο «Θρόνο του Ξέρξη» νότια στο όρος Αιγάλεω κ.ά.
Η πείνα και η δίψα των επισκεπτών μπορούν να  ικανοποιούνται από την ποικιλία επιλογών της αγοράς στο κέντρο της πόλης, στο Δαφνί κ.α. Τα λεωφορεία αποβιβάζουν τους επισκέπτες και εν συνεχεία σταθμεύουν σε χώρους όπως στο Σιδηρόπουλο, τα πρατήρια της Λ.Αθηνών και σε άλλες επιλεγμένες θέσεις. Η τοπική αγορά συμπληρώνεται με καταστήματα αναμνηστικών, δώρων, βιβλίων κ.ά. Δεδομένου ότι τα αξιοθέατα της περιοχής δεν εξαντλούνται με ολιγόωρη επίσκεψη προκύπτει δυνατότητα τόνωσης της κίνησης στα ξενοδοχεία της περιοχής.
Σε Δαφνί (Μονή, τουριστικό – κέντρο πληροφόρησης), Διομήδειο, Πρ. Ηλία, Στρατόπεδο, Δημαρχείο κ.α. διατίθεται έντυπο υλικό, χάρτες κ.λπ., προβάλλεται ψηφιοποιημένο πληροφοριακό υλικό για την ιστορία και τα μνημεία, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Η περιήγηση – ξενάγηση στο Χαϊδάρι διευκολύνει την αναζωογόνηση της Ελευσίνας, ενισχύοντας τον κλασικο-βυζαντινό-περιβαλλοντικό άξονα:
Μονή Καισαριανής, σκοπευτήριο και δάσος- Ακρόπολη, Αρχαιολογικός περίπατος, κέντρο Αθηνών- Ακαδημία Πλάτωνος (Ελαιώνας)- Xαϊδάρι, Δαφνί, Αφαία-  Θριάσιο,  Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας.
(Η παραπάνω προσέγγιση προσπαθεί να ψηλαφήσει δυνατότητες και προοπτικές, είναι ανοικτή σε τροποποιήσεις, διορθώσεις κ.ά.)
Η ανάδειξη της Αρχαίας Ιεράς Οδού απαιτεί χρήματα και χέρια. Η αδυναμία της ελληνικής πολιτείας μπορεί να αναπληρωθεί από την ενεργοποίηση στο έργο ανασκαφής της Αρχαίας Ιεράς Οδού και των ξένων αρχαιολογικών σχολών – αποστολών. Η εμπλοκή τους στο έργο διευκολύνει την αναζήτηση χορηγών χωρίς να αποκλείεται η αυτόνομη ελληνική προσπάθεια. Είναι όμως προς το συμφέρον της  χώρας και του δήμου μας η συμμετοχή, ενημέρωση (αλλά και προβολή) πολλών (και σε πολλούς) της ανασκαφής, των αποτελεσμάτων και της γύρω περιοχής (Δαφνί, Αιγάλεω, Ποικίλο, Αφαία κ.λπ.).

Επισημαίνεται πως ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να δει και να ενημερωθεί για την τραγική βιομηχανική ανάπτυξη σε δύο από τις «πίσω αυλές» (backyard) της Αθήνας, τον Ελαιώνα και το Θριάσιο, που πλέον επιβάλλεται να «ανοίξουν», να γνωρίσουμε όλα τα λάθη και να τονιστούν οι όποιες προσπάθειες βελτίωσης στις βιομηχανικές ζώνες . Εκεί όπου επιβάλλεται η αναβάθμιση υποδομών και λειτουργίας στο σύνολο ή υποτμήματα της κάθε περιοχής ώστε και η βιομηχανία – βιοτεχνία να διευκολυνθεί αλλά και οι συνθήκες ζωής να γίνουν πιο ανθρώπινες.


Ανάπτυξη ακολουθώντας (…για άλλη μια φορά!) το παρελθόν: 
ΑΡΧΑΙΑ ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ (μέρος 2ον ) . Από την Αθήνα προς τα Μυστήρια της Δύσεως!

Πρόκειται για μια εστιασμένη παρέμβαση (ανασκαφή περί το Δαφνί) με ευρύτερες θετικές επιπτώσεις (τουρισμός Αθήνας).
Απευθύνεται στους επισκέπτες που εκτιμούν τον πολιτιστικό, περιβαλλοντικό τουρισμό. Είναι αυτοί (οι επισκέπτες) που διαχρονικά αποτελούν τους πιστότερους επισκέπτες της Ελλάδας, συχνά δε λειτουργούν και ως υποστηρικτές της χώρας μας στο εξωτερικό (και διαφημιστές της).
Στον εσωτερικό τουρισμό με μεμονωμένους επισκέπτες αλλά και γκρουπ π.χ. μαθητών κ.ά.
Αφορά:
Α. Τους τοπικούς επιχειρηματίες και εργαζόμενους σε Ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, εμπορικά, πρατήρια καυσίμων, γραφεία τουρισμού, δηλαδή μεγάλο τμήμα της τοπικής Αγοράς στις ώρες υπολειτουργίας  αρκετών εξ΄ αυτών (ο τουρίστας τρώει και πίνει νωρίτερα από τον Έλληνα και ξοδεύει και τις καθημερινές!).
Β. Εθνικής και υπερεθνικής εμβέλειας επιχειρήσεις, γραφεία τουρισμού, tour operators, Ε.Ο.Τ., Επιμελητήρια, ΜΜΕ, Διαφημιστικές κ.ά.
Γιατί αφορά άλλους εκτός Χαϊδαρίου;
Γιατί συμπληρώνει – γεφυρώνει το τουριστικό προϊόν της Αθήνας ως πόλης προορισμού (ολιγοήμερου ή/και πολυήμερου) και όχι μόνο ως πόλη – transit (διαμετακόμισης) προς π.χ. τα νησιά μας.
Υπενθυμίζει τις ομοιότητες δύο εργατουπόλεων (Καισαριανή – Χαϊδάρι) με βυζαντινά μνημεία, δάση, αποτέλεσμα αναδασώσεων, τόπους θυσίας από την γερμανική κατοχή (με ελάχιστη τουριστική – αναπτυξιακή αξιοποίηση σε αντίθεση π.χ. με στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Γερμανία!) και οδηγεί σε μια ακόμη εργατούπολη, την Ελευσίνα.
Είναι  τουρισμός στο φως της ημέρας, σε αντίθεση με προβλήματα και παρατράγουδα από το πρόσφατο τουριστικό παρελθόν (βλέπε γιορτή κρασιού στα τελευταία της…).
Έρχεται την στιγμή που η Πολιτεία ασχολείται με την κτηματομεσιτική αξιοποίηση της παραλίας από Ελληνικό σε Φάληρο.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ, όπως δεν ήταν και η πρόταση – μελέτη ΤΕΡΖΑΚΗ για το θαλάσσιο μέτωπο Σκαραμαγκά (ψηλαφημένη ήδη από το 1986, 1998, 2006).
Τι κάνουμε; (προσπαθούμε να…)
αποκαλύπτοντας (μέσα σε δημόσια δασική έκταση (Διομήδειος, τουριστικό, Άλσος Δαφνίου, Αφαία), δηλαδή δίχως απαλλοτριώσεις, χωρίς κόστος γης (!) παρά μόνο με ανασκαφικό κόστος και έξοδα συντήρησης – ανάδειξης την Αρχαία Ιερά Οδό,
σηματοδοτώντας υφιστάμενα αξιοθέατα και «σερβίροντας» τα σωστά τονώνουμε την δοκιμαζόμενη τοπική και εθνική οικονομία ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ νέες βαριές υποδομές, παρά αξιοποιώντας – τροποποιώντας υφιστάμενες!
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ το φυσικό περιβάλλον συντηρητικά, δηλαδή προοδευτικά! με επέκταση δάσους όπου χρειάζεται (π.χ. Στρατόπεδο), με αφαίρεση – γκρέμισμα αυθαίρετων (δημοτικών ή ιδιωτικών κατασκευών) ΔΗΛΑΔΗ και ΠΟΙΟΤΙΚΑ σε αντίθεση με την μέχρι σήμερα πολιτική των δημοτικών αρχών όπως
- Δρόμοι στο δάσος
- αυθαίρετα εκπαιδευτήρια
- παράνομες χρήσεις και λειτουργίες κ.λπ.
Τελευταία απειλή η διαφαινόμενη πρόθεση για διέλευση του αποχετευτικού αγωγού από ΑΦΑΙΑ προς ΔΑΦΝΙ (παράπλευρα με Εθνική Οδό) δηλαδή εκεί όπου αναμένεται να βρεθεί η ΑΡΧΑΙΑ ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ!
Η πρόταση είναι συνεπής με
-το γενικό πολεοδομικό σχέδιο (Γ.Π.Σ.) του Χαϊδαρίου που προέβλεπε αρχαιολογικό πάρκο και ζώνη προστασίας ιστορικού ενδιαφέροντος (χάρτης Π4, ΦΕΚ 237/Δ/90  και 372/Δ/92), που δυστυχώς «έθαψαν» οι μέχρι σήμερα διοικήσεις του Δ. Χαιδαρίου.
- με την πρόταση Οργανισμού Αθήνας 1991
- το νομικό καθεστώς προστασίας τοπίου ιδιαίτερου φυσικού κάλλους
- το καταφύγιο άγριας ζωής
- την δασική νομοθεσία
- τον αρχαιολογικό νόμο (Ν.3028/2002)
- το Σύνταγμα
- την Εθνική ανάγκη για αειφόρο ανάπτυξη με την μέγιστη δυνατή διάχυση θετικών αποτελεσμάτων.

Επιβάλλεται η συνεργασία και με το Θριάσιο (Δ. Ασπροπύργου – παραλία- ΝΕΟΑΚ- Βιομηχανική περιοχή, Δ. Ελευσίνας – παραλία- Αρχαιολογικός χώρος κ.ά.) και με τους δήμους Πειραιά (Θρόνος Ξέρξη, νότιο Αιγάλεω Όρος, Mάντρα Κοκκινιάς) και σαφώς με την Αθήνα και την Καισαριανή.
Υποχρεώνει σε αντιμετώπιση απειλών π.χ. για φυσικό περιβάλλον – γήρανση (θραύση, πτώση δέντρων) και πυκνή φύτευση σε Δαφνί κ.α. – σώρευση καύσιμης ύλης στην Λ. Κουμουνδούρου κ.ά.. και δείχνει την ανάγκη συμπληρωματικών φυτεύσεων ή/και αραίωση αναλόγως της θέσης κ.λπ.


 ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μήνυμα φόρμας σχολίων

 
© 2013. All Rights Reserved. Σχεδιασμός σελίδας "Εκδόσεις ΦHΓΟΣ"
Top